Yaşayarak
Öğrenme
Neden
“Yaşayarak Öğrenme”?
“Söylersen unuturum; gösterirsen
hatırlayabilirim; katılırsam anlarım...”
Çin Atasözü |
|
Giriş :
Öğrenme
sosyal, davranışsal ve içerisinde yaşanılan çevre
standartlarını geliştirmek için gerekli olan
araştırma ve yeniden yapılanma süreçlerini içeren
bir değişim durumdur. Bu aşamada yaşanılan
belirsizlikler, kaygılar ve güvensizlikler sürecin
etkinliğini azaltmaktadır.
Serüvenle
eğitimin, güven egzersizlerinin, girişim
faaliyetlerinin, işbirliğine ve rekabete dayalı
etkinliklerin temel amaçlarından en önemlisi,
katılımcılara risk sürecini kontrol etmeyi öğreterek
davranış değişimini sağlamaktır.
Genel amaçlar :
İşyerlerinde takım olarak çalışmak zorunda olan
bireylerin sağlıklı ilişkiler kurmaları,
verimliliğin ve işbirliğinin arttırılması için her
bireyin kendisi ve çevresi ile barışık olması
gereklidir. Bu noktadan hareketle düzenlenen
"outdoor training – yaşayarak öğrenme"nin genel
amaçları aşağıdaki şekilde açıklanabilir.
Katılımcıların kendilerine duydukları güveni
arttırmak, risk alabilme yeteneği kazandırmak
Uygulanan
pek çok etkinlik bireylerin kendilerini yetenekli ve
yeterli görmelerini sağlamak için düzenlenmiştir.
Fiziksel yada duygusal risk taşıyan etkinlikler ile
destekleyici bir grup ortamı içinde yaşanan başarı
yada başarısızlık kişinin özgüveni üzerinde
önemsenecek bir etki yaratmaktadır.
Başarılı takımların özellikleri ve başarılarını
etkileyen faktörler hakkında ortak bir anlayış
kazandırarak grup içinde karşılıklı destek ve
yardımlaşmayı arttırmak
Grup
etkinlikleri süreç içinde bireylerin, dürüstçe
gösterilen çabanın kazanmak ya da kaybetmekten daha
önemli olduğunu anlamalarını sağlar. Grubun başarısı
ya da başarısızlığı genellikle üyelerinin çabalarına
bağlıdır. Yapıcı, destekleyici bir ortam paylaşımı
arttırmaktadır.
Katılımcıların birbirleriyle ilişkilerini
geliştirerek üstlendikleri rollerin kurumun
amaçlarıyla ilişkisini anlamalarını sağlamak
Her grup
etkinliği sonrasında yapılan paylaşımda bireyler
süreç içinde yaşadıkları duyguları ifade ederler.
Duygu ve düşüncelerin rahatça dile getirilmesi
bireylerin kurum içinde üstlendikleri rollerin net
olarak tanımlanmasını sağlar. Sorumlulukların
paylaşıldığı, bireylerin etkin olarak çalıştığı
kurumlar hedeflerine çok daha kısa sürede
ulaşmaktadır.
Program süresince öğrenilenlerin kurum içinde
uygulamaya geçirilebilmesi için stratejiler ve
hareket planları geliştirmek.
Her grup
etkinliği tamamlandıktan sonra yapılan paylaşımda
bireylerin süreç içindeki yaşantılarını grup
üyeleriyle paylaşmalarının yanı sıra, benzer iş
yaşantılarını da paylaşmaları sağlanır. Bu şekilde
her katılımcının eğitim süreci içinde geliştirdiği
becerileri ile iş yaşantısında yaşadıkları arasında
bir bağ kurarak olaylara daha yapıcı olarak
yaklaşması ve takım ruhu içinde ele alması sağlanır.
Katılımcıların fiziksel koordinasyonlarını arttırmak
Grup
etkinliklerinin pek çoğu bireylerin dengeli ve seri
olarak hareket etmelerini gerektirmektedir. Fiziksel
olarak kendini yetersiz olarak değerlendiren
bireyler diğer alanlarda da kendilerini bu şekilde
değerlendirirler. Denge, koordinasyon ve seri
hareketler çeşitli egzersizlerle geliştirilebilecek
becerilerdir. Bu tür bir gelişme kişinin kendi
algısı üzerinde olumlu bir etki yapmaktadır.
Katılımcıların başkalarıyla zevk aldıkları eğlenceli
bir ortamı paylaşmalarını sağlamak
Grup
etkinliklerini değerlendirmede kullanılan en önemli
kriterlerden biri de etkinliklerin eğlendirici
olmasıdır. Grup liderleri bireylerin kendilerine
duydukları güveni arttırmakta ya da grup
yardımlaşması üzerinde yoğunlaşmakta, aynı zamanda
da bireylerin eğlenerek, yaparak, yaşayarak
öğrenmelerini ve gelişmelerini sağlamaktır.
|